نحوه شناسایی اسکوپوس Scopus یک مجله

سوال اصلی که برای بسیاری از دانشجویان پیش می آید این است که چگونه می توانم نمایه شدن یک محله در اسکوپوس را شناسایی کنم؟ و یا چگونه خودم می توانم اسکوپوس بودن مجله را چک کنم؟ متخصصین موسسه دانش آسا همواره با صبر و حوصله به این سوالات متقاضیان پاسخ داده اند. اما دراینجا راهکاری را به شما معرفی میکنیم تا اطلاعات لازم را برای چک کردن مجلات و رتبه این مجلات (نمره Qيا Quartile Scores) بدست بیاورید.

راهکار اول شناسایی مجله اسکوپوس Scopus

برای چک کردن اسکوپوس بودن یا نبودن و همچنین برای شناسایی رتبه مجله که منظور کیو یا Q مجله می باشد به لینک زیر مراجعه کنید .

http://www.scimagojr.com/journalsearch.php

با مراجعه به این لینک بالا وارد صفحه زیر می شوید که با درج نام مجله یا شماره 8 رقمی ای اس اس ان ISSN در داخل بیضی قرمز رنگ می توانید مشخصات مجله مورد نظر را شناسایی کنید. اگر بعد از این کار هیچ موردی یافت نشد مجله مورد نظر جزو نمایه اسکوپوس نمی باشد.

شناسایی مجله اسکوپوس از scimagojr

راهکار دوم شناسایی مجله اسکوپوس Scopus

راهکار دوم از نظر متخصصین موسسه دانش آسا مراجعه به وب سایت الزیور Elsevier است. جهت دريافت فهرست نشريات Scopus 2016 به لينك زير مراجعه نماييد. ضمنا قبل از استفاده از اين فهرست به سياهه نشريات نامعتبر وزارت علوم و دانشگاه توجه فرماييد. در این لینک میتوانید کل مجلات را بصورت فایل اکسل دانلود و ذخیره نمایید.

لینک دانلود فایل Scopus اسکوپوس از سایت الزویر Elsevier
https://www.elsevier.com/solutions/scopus/content

راهکار سوم شناسایی مجله اسکوپوس Scopus

در این روش باید به سایت خود پایگاه Scopus مراجعه نمایید. از آنجایی که استفاده از پایگاه اسکوپوس نیاز به account دارد اما برای شناسایی مجله نیازی به داشتن حساب کاربری نیست. در قیمت بالای سایت روی Sources کلیک نمایید و سپس از در قسمت جستجو میتوانید با جستجوی عنوان Title، و یا ISSN مجله، مجله خود را چک کنید. شیوه شناسایی مجله اسکوپوس Scopus از سایت Scopus.com در شکل زیر کاملا نشان داده شده است.

شناسایی مجله اسکوپوس

لیست مجلات اسکوپوس 2017 را از لینک زیر دانلود نمایید

دانلود فایل pdf لیست مجلات اسکوپوس Scopus
دانلود فایل اکسل excel لیست مجلات اسکوپوس Scopus

اگر تمایل به استفاده از خدمات تخصصی گروه پژوهشی دانش آسا دارید، کافی است سفارش خود را ثبت نمایید یا با شماره موسسه در ساعات اداری تماس بگیرید و یا با ایمیل info.daneshasa@gmail.com در ارتباط باشید.