معرفي پایگاه الزویر Elsevier

پایگاه الزویر یا ساینس دایرکت ScienceDirect یک پایگاه علمی‌ است که تمامی‌دانشجویان آن را میشناسند و در جمع آوری مقالات دانشجویی و دانشگاهی از آن بهره برده اند تمام متن ‌های قرار گرفته در این پایگاه علمی‌است که تمام اطلاعات علمی‌آن به دقت مورد بازبینی قرار گرفته و منبع عظیمی‌از آن در حال حاظر در تمامی‌رشته‌ها و تخصص‌ها قابل دریافت میباشد.در حال حاضر بیش از 5/9 میلیون مقاله و فصل‌های کتاب در آن موجود است. Elsevier يك ناشر چند رسانه اي پيشرو مي باشد كه محصولات و خدمات علمي، فني و پزشكي را در سراسر دنيا منتشر مي كند.Elsevier بيش از 200000 محصول و خدمات ارائه مي دهد كه شامل مجلات، كتابها، محصولات و خدمات الكترونيكي، پايگاههاي اطلاعاتي مي باشد و هر سال بيش از 1600 نشريه و 1200 كتاب را منتشر مي نمايد. ScienceDirect: يك سرويس اطلاعاتي الكترونيكي پيشرو مي باشد كه به وسيله آن به بيش از 1700 مجله علمي، فني، پزشكي به صورت تمام متن(fulltext) دسترسي پيدا مي كنيد. به بيش از 59 ميليون چكيده مقالات علمي دسترسي پيدا مي كنيد. با مقالات بيش از 120 ناشر ديگر ارتباط برقرار مي كنيد.دسترسي به مقالات آن طبق اشتراك دانشگاه از سال 1999 به بعد مي باشد.

پوشش موضوعی پایگاه الزویر Elsevier عبارتند از :

کشاورزی و علوم زیستی، هنرها و علوم انسانی، بیوشیمی، ژنتیک و زیست شناسی مولکولی، تجارت، مدیریت و حسابداری، مهندسی شیمی و شیمی، علوم تصمیم گیری (Decision Sciences)، زمین شناسی و علوم سیاره ای، اقتصاد و اقتصاد سنجی، امور مالی، انرژی، مهندسی محیط زیست،ایمنی شناسی و میکروبیولوژی، علوم مواد و ریاضیات، پزشکی و دندانپزشکی، علوم اعصاب، پرستاری، فارماکولوژی، سم شناسی و علوم دارویی، فیزیک و ستاره شناسی، روانشناسی و علوم اجتماعی، دامپزشکی و علوم دامی.

عضویت در پایگاه الزویر یا ساینس دایرکت ScienceDirect

عضویت در پایگاه اطلاعاتی ساینس دایرکت به دو صورت انجام می شود که شامل عضویت عادی و عضویت سفارشی می باشد. برای عضویت در سایت ساینس دایرکت باید به صفحه اصلی پایگاه وارد شوید و گزینه register را انتخاب کنید. با انتخاب این مورد کادری برای شما باز می شود که با تکمیل آن می توانید به عنوان عضو پایگاه از امکاناتی که برای یک کاربر قرار داده شد، استفاده کنید. اطلاعات درخواستی شامل اطلاعات شخصی البته نه به صورت کاملاً دقیق می باشد. توجه داشته باشید که وارد کردن ایمیل برای بهره مندی از برخی قسمت های پایگاه الزامی می باشید. پس در وارد کردن ایمیل خود دقت کنید. بعد از عضویت در پایگاه شما امکان شخصی سازی محیط پایگاه را خواهید داشت و می توانید برای خود علاقمندی و کلی امکانات دیگر را اتنتخاب کنید. همچنین امکانات حساب کاربری خود را در مراحل بعدی و در هر زمان که بخواهید، می توانید تغییر بدهید. برای ورود به پایگاه در قسمت log in ، username , password خود را وارد کنید تا بتوانید به عنوان کاربر عضو پایگاه شناخته بشوید و از امکانات آن استفاده کنید.