تفاوت مجلات پابمد PubMed و مدلاین Medline

پابمد PubMed چیست؟

پایگاه پاب مد PubMed در ژانویه سال 1996 توسط کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده آمریکا راه اندازی شد. پایگاه پابمد PubMed نظارت کیفی بر انتشارات خود داشته و سالانه تنها مجلات و ژورنال هایی را به ایندکس خود اضافه می کند که حائز استاندارد های لازم هستند. به صورت خیلی ساده، پاب مد PubMed مهمترین ابزار برای جستجوی مقالات منتشره در رشته های پزشکی، زیست شناسی، پرستاری، داروسازی، دندان پزشکی، دامپزشکی، مامایی، مراقبت های پزشکی، آموزش بهداشت، روانپزشکی و روانشناسی، بیومدیکال می باشد. تا اوایل سال 2015 بالغ بر 24 میلیون رکورد تحت پوشش پایگاه مجلات و ژورنال های نمایه شده در پابمد PubMed قرار گرفته است. به طور متوسط هرسال 500 هزار رکورد به این پایگاه اضافه می شود. حدودا 14.7 میلیون مقاله به صورت دارای متن کامل قابل بازیابی بوده و که تنها 4 میلیون مقاله این پایگاه به صورت مجانی قابل دانلود می باشد.

پابمد Pubmed چیست؟

پابمد سنترال (PMC or PubMed Central)چیست؟

این پایگاه توسط مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی ایالات متحده (NCBI), تاسیس شده در سال 2000 ميلادي ايجاد شد. دسترسی به مقالات این پایگاه آزاد بوده و مقالاتی که در حیطه زیست شناسی، پزشکی، داروسازی و داروشناسی، بیوتکنولوژی، دندانپزشکی، علوم تغذیه و روانپزشکی و علوم پایه در این پایگاه چاپ می شوند. در سال 2014 تعداد مقالات نمایه شده در این پایگاه به 3 میلیون مقاله رسید.

مدلاین (Medline) چیست؟

مجلات نمایه شده در مدلاین Medline حاوی اطلاعات بیلیوگرافی (کتاب شناسی) برای رشته های پزشکی، پرستاری، دندانپزشکی، دامپزشکی، سیستم مراقبت بهداشتی و علوم قبل از بالین بیمار مانند بیولوژی مولکولی می باشد. مدلاین MEDLINE محتوی مقالات و چکیده هایی از تعداد حدوداً 5600 ژورنال زیست پزشکی می باشد که در ایالات متحده و 70 کشور دیگر به چاپ می رسند. این پایگاه داده توسط خود پاب مد بطور رایگان برای همه قابل دسترس است.

مدلاین Medline چیست؟

تفاوت پابمد(PubMed)، پابمدسنترال (PubMed Central) و مدلاین (Medline) چیست؟

پابمد (PubMed) پابمد (PubMed) از سال ۱۹۹۶ بالغ بر 24 میلیون منبع را پوشش می دهد که از طرق مختلف من جمله بانک Medline جمع آوری شده اند. این پایگاه در برگیرنده برخی منابع پاب مد سنترال و همچنین مدلاین می باشد و ماموریت اصلی آن نمایه سازی چکیده ها و سایتش های های منابع است و دسترسی به متن مقالات در پاب مد سنترال ، مدلاین یا برخی منابع دیگر صورت می گیرد.

پابمدسنترال (PMC or PubMed Central) پابمدسنترال (PMC or PubMed Central) یک آرشیو رایگان و آزاد است که در رشته های زیست شناسی، پزشکی، داروسازی و داروشناسی، بیوتکنولوژی، دندانپزشکی، علوم تغذیه و روانپزشکی و علوم پایه به نمایه سازی مقالات می پردازد. این بانک اطلاعاتی در حقیقت بعنوان یک مخزن اطلاعاتی در جمع آوری مقالات منتشر شده از سوی ناشرین و مقالاتی است که از سوی موسسه ملی سلامت آمریکا منتشر می شود. تعدادی از مجلات پابمدسنترال در مدلاین نیز نمایه می باشند.

مدلاین (Medline) مدلاین (Medline) حاوی اطلاعات بیلیوگرافی(کتاب شناسی) می باشد که توسط کتابخانه ملی آمریکا تاسیس و بالغ بر ۵۶۰۰ مجله دانشگاهی در رشته های پزشکی، پرستاری، دندانپزشکی، دامپزشکی، سیستم مراقبت بهداشتی در آن گردآوری شده است.

اگر تمایل به استفاده از خدمات تخصصی گروه پژوهشی دانش آسا در زمینه پذیرش تضمینی از مجلات Pubmed پابمد و مدلاین، ترجمه تخصصی مقالات Pubmed پابمد و مدلاین Medline را دارید، کافی است سفارش خود را ثبت نمایید یا با شماره موسسه در ساعات اداری تماس بگیرید و یا با ایمیل info.daneshasa@gmail.com در ارتباط باشید.

پژوهشگران می توانند به صفحه پذیرش مقاله پابمد و مدلاین مراجعه نمایند