آموزش نحوه جستجو در پایگاه الزویر Elsevier یا ساینس دایرکت ScienceDirect

جستجو بر اساس کلید واژه به سه روش صورت می پذیرد: quick search,basic search, advanced search

Quick search: پس از ورود به سایت science direct، در صفحه اول گزینه quick search مشاهده می شود. در این قسمت کلمه یا عبارت جستجوی خود را وارد کنید. در اینجا، امکان محدود کردن جستجو در فیلدهای مختلف وجود ندارد. البته چنانچه بخواهید کلید واژه ها حتما در کنار هم جستجو شوند، باید آنها را در گیومه قرار دهید. برای مثال چنانچه دو کلمه vehicle و depth را بدون قرار دادن در گیومه جستجو کنید؛ رکورد های زیادی را برای شما بازیابی می کند و اگر همان را به صورت “vehicle depth” وارد کنید شما به رکوردهایی که این دو کلمه را در کنار هم دارند محدود می شود.

Basic search: با انتخاب گزینه search در صفحه اول این وب سایت، به طور پیش فرض وارد صفحه basic search می شوید. در این صفحه می توایند جستجوی خود را در فیلدهای مختلف از قبیل authors, journal name, abstract, title و غیره محدود کنید. همچنین می توانید در قسمت subject، زمینه موضوعی و در قسمت date، محدوده سالی را مشخص کنید.

نحوه جستجوی پیشرفته در پایگاه الزویر یا ساینس دایرکت ScienceDirect

در كادرهاي جستجو پیشرفته ، كلمات كليدي خود را وارد كنيد و با انتخاب هر كدام از فيلدهاي ( عنوان، نويسنده، چكيده و …) جستجوي خود را (And, Or, And Not) جستجوي خود را انجام دهيد. در اين جستجو ميتوانيد با استفاده از عملگرهاي دقيقتر كنيد. امكان محدود نمودن جستجو از لحاظ دوره زماني ميسر ميباشد. در حالت معمول تاريخ جستجو از سال ۱۹۸۸ تا كنون تنظيم شده است كه ميتوان اين تاريخ را به دلخواه تغيير داد. علاوه بر آن مي توانيد مشخصات جلد و شماره و صفحه يك مجله را نيز مشخص نمائيد.

آموزش جستجوي تخصصي پایگاه الزویر یا ساینس دایرکت ScienceDirect

صفحه اين جستجو شبيه به Advanced search است . اين بخش خاص افرادي است كه مهارت هاي جستجوي بالائي داشته و توانايي نوشتن فرمول هاي جستجو را دارند . در اين بخش تمام امكانات جستجوهاي سريع و اصلي را مي توان در فرمول بندي جستجو به كار برد .

مقالات جستجو شده در پایگاه الزویر یا ساینس دایرکت ScienceDirect

بعد از جستجو، وارد صفحه نتایج می شوید که در آن اطلاعات کتابشناختی مقاله یعنی عنوان، نویسنده، منبع آن و لینکهای summary، links، full text و pdf مشاهده می شود. با نتخاب لینک summary plus چکیده و اطلاعات کتابشناختی مقاله، رئوس مطالب، تصاویر، اشکال، جداول و مرجعهای مقاله را مشاهده می کنید. لینک full text متن کامل مقاله را به صورت html در اختیار شما قرار م یدهد و لینک pdf متن کامل مقاله را به صورت pdf ارائه می دهد.
در شکل پایین نحوه شناسایی مقالات توضیحاتی ارائه شده است. در این بخش عنوان مقاله، نام نویسندگان، دانلود مقاله و تاریخ چاپ مقاله درج شده است.

آموزش جستجوي در پایگاه الزویر یا ساینس دایرکت ScienceDirect

اگر تمایل به استفاده از خدمات تخصصی گروه پژوهشی دانش آسا دارید، کافی است سفارش خود را ثبت نمایید یا با شماره موسسه در ساعات اداری تماس بگیرید و یا با ایمیل info.daneshasa@gmail.com در ارتباط باشید.